DİKKAT! Çalışanlar kaçıyor…
Şirketler her
zaman en iyi çalışanlarını rakiplerine kaptırma riski altındadır. Ve yetenekli
çalışanlar ayrıldıklarında bilgi ve deneyimleri de onlarla birlikte gider. Bu
yüzden de şirketin mağdenin de yer alan değerli taşlarımızı elde tutmamız için
çabalamamız gerekir.
Elde tutma işyeri
açısında iyi çalışanları belirli işlev veya seviye için en uygun süre boyunca
alıkoymak anlamına gelir. İyi çalışanları elde tutmak, pek çok nedenden ötürü
iş dünyasında başarının en önemli bileşeni sayılır. Elde tutmanın önemlerini
sıralarsak;
·
Şirketler entelektüel
sermaye ye bağımlıdır. Yani bugünün başarılı işleri, ancak yaratıcı yeni
fikirlerle ve en iyi ürün, hizmetlere çalışanların bilgi ve becerileri(entelektüel
sermayeleri) ile kazanılabilir.
·
Şirketlerden
ayrılanlar artıyor. (yapılan araştırmalara göre);
-Çalışanların %33’ü “yüksek risklidir” Şimdiki işyerine bağlı
değildir. Önümüzdeki iki yıl boyunca kalmayı planlamamaktadır.
- Çalışanların %39’u “kendini tuzağa düşmüş” hisseder. Kuruluşa bağlı
değildir. Ancak önümüzdeki iki sene boyunca kalmayı planlar.
- Çalışanların %24’ü ise “hakikaten sadıktır” Kuruluşa bağlıdırlar
ve en az iki yıl boyunca iş değiştirmeyi düşünmezler.
Durum ortada çalışanı elde tutmak lazım J
·
Çalışanların
yerine başkasını koymak maliyetlidir. Çalışanların devrinin maliyeti çok
yüksektir. Çalışanlar kaybedildiği
zaman;
-yeni çalışan arama gideri ve görüşme giderleri,
- yönetici ekip ve üyelerin görüşmeye ayırdıkları zaman,
- işe alınan kişinin eğitilip göreve başlatana kadar geçirilen
zaman,
- yeni işe başlayanın işe aşlama primi, taşınma masrafı ve diğer
ödemeler,
- yeni işe başlayan kişinin düşük üretkenlik göstermesi (adaptasyon
süresi) gibi şirkete bir sürü maddi kayıp yaşatmış olur.
·
Çalışanların
ayrılması müşteri memnuniyetini ve karlılığını aşındırır. Uzun süreli
çalışanlar şirketle özleşir ve gelen müşteri şirketinizle o çalışan sayesinde
bağ kurar. Sizin uzun süreli çalışanınız ayrıldığı zaman şirketin yapı taşı
eksilmiş gibi müşteride bocalayabilir. Bu durum bazen sadece çalışanı
kaybetmekle değil müşteri kaybına da yol açar.
Peki ya çalışanlar bir şirkette neden kalır?
JŞirketleriyle
gurur duydukları için,
J
Uyumlu üst yöneticileri oldukları için,
J
Ücretleri iyi olduğu için,
JTabi
ki de işlerini sevdikleri için.
Peki ya çalışanlar şirketlerinden neden ayrılır?
L
Yönetici değişiklikleri,
L
Yönetim karar değişiklikleri,
L
Takım arkadaşlarının ayrılması veya değişimi,
L
Kişinin görev ve sorumluklarının değişimi ile teşvik duygusunun azalması
sonucundan çalışanlar işten ayrılırlar.
Fakat çoğu zaman neden ayrıldıklarını bir sebebe dayandıramazlar
yada durumu ayrılmadan şirket içindeyken çözmek için uğraşmazlar. Bu farkındalığı
yakalamadıkları için de oradan oraya savrulmaya mahkumdurlar.
Değerli çalışanları teknede tutmak gerekJ
Haziran 2012
Zühre Turunç