19 Haziran 2012 Salı

DİKKAT! Çalışanlar kaçıyor…


DİKKAT! Çalışanlar kaçıyor…

            Şirketler her zaman en iyi çalışanlarını rakiplerine kaptırma riski altındadır. Ve yetenekli çalışanlar ayrıldıklarında bilgi ve deneyimleri de onlarla birlikte gider. Bu yüzden de şirketin mağdenin de yer alan değerli taşlarımızı elde tutmamız için çabalamamız gerekir.

            Elde tutma işyeri açısında iyi çalışanları belirli işlev veya seviye için en uygun süre boyunca alıkoymak anlamına gelir. İyi çalışanları elde tutmak, pek çok nedenden ötürü iş dünyasında başarının en önemli bileşeni sayılır. Elde tutmanın önemlerini sıralarsak;

·        Şirketler entelektüel sermaye ye bağımlıdır. Yani bugünün başarılı işleri, ancak yaratıcı yeni fikirlerle ve en iyi ürün, hizmetlere çalışanların bilgi ve becerileri(entelektüel sermayeleri) ile kazanılabilir.

·        Şirketlerden ayrılanlar artıyor. (yapılan araştırmalara göre);
-Çalışanların %33’ü “yüksek risklidir” Şimdiki işyerine bağlı değildir. Önümüzdeki iki yıl boyunca kalmayı planlamamaktadır.
- Çalışanların %39’u “kendini tuzağa düşmüş” hisseder. Kuruluşa bağlı değildir. Ancak önümüzdeki iki sene boyunca kalmayı planlar.
- Çalışanların %24’ü ise “hakikaten sadıktır” Kuruluşa bağlıdırlar ve en az iki yıl boyunca iş değiştirmeyi düşünmezler.

                    Durum ortada çalışanı elde tutmak lazım J

·        Çalışanların yerine başkasını koymak maliyetlidir. Çalışanların devrinin maliyeti çok yüksektir.  Çalışanlar kaybedildiği zaman;
-yeni çalışan arama gideri ve görüşme giderleri,
- yönetici ekip ve üyelerin görüşmeye ayırdıkları zaman,
- işe alınan kişinin eğitilip göreve başlatana kadar geçirilen zaman,
- yeni işe başlayanın işe aşlama primi, taşınma masrafı ve diğer ödemeler,
- yeni işe başlayan kişinin düşük üretkenlik göstermesi (adaptasyon süresi) gibi şirkete bir sürü maddi kayıp yaşatmış olur.

·        Çalışanların ayrılması müşteri memnuniyetini ve karlılığını aşındırır. Uzun süreli çalışanlar şirketle özleşir ve gelen müşteri şirketinizle o çalışan sayesinde bağ kurar. Sizin uzun süreli çalışanınız ayrıldığı zaman şirketin yapı taşı eksilmiş gibi müşteride bocalayabilir. Bu durum bazen sadece çalışanı kaybetmekle değil müşteri kaybına da yol açar.

Peki ya çalışanlar bir şirkette neden kalır?
JŞirketleriyle gurur duydukları için,
J Uyumlu üst yöneticileri oldukları için,
J Ücretleri iyi olduğu için,
Jİş ve çalışanlarla ilişkileri iyi olduğu için,
JTabi ki de işlerini sevdikleri için.

Peki ya çalışanlar şirketlerinden neden ayrılır?
L Yönetici değişiklikleri,
L Yönetim karar değişiklikleri,
L Takım arkadaşlarının ayrılması veya değişimi,
L Kişinin görev ve sorumluklarının değişimi ile teşvik duygusunun azalması sonucundan çalışanlar işten ayrılırlar.

Fakat çoğu zaman neden ayrıldıklarını bir sebebe dayandıramazlar yada durumu ayrılmadan şirket içindeyken çözmek için uğraşmazlar. Bu farkındalığı yakalamadıkları için de oradan oraya savrulmaya mahkumdurlar.

 Değerli çalışanları teknede tutmak gerekJ

Haziran 2012
Zühre Turunç